Quilian

山水有相逢
Turnin' - Young Rising Sons

“愿你在前行路上担得起每一个失而复得”

开口就喜欢上的歌 新年多来一些正能量吧!

【歌词翻译来自 DREAMENGXIAO

If you've been just staring at the sunrise above this hollow town
假使你终日凝视这空城之上,静待旭日东升
been chasing empty memories, the kind that's keeping you down
终日追随虚无的回忆,虚度光阴也只会让你止步不前
can't seem to find your strife, just trying to live your life
似乎挑不出你的违和之处,那就用力去生活吧
been feeling suffocated, searching for vindication
也曾感到窒息,只求一份辩护之书

this sense of indecision ain't what we had in mind
这种优柔寡断啊,才不该常驻脑海

the dream that I envisioned, I am still hoping to find
那个可望不可即的梦啊,如今我仍渴望寻得
you ain't done nothing wrong but we ain't done nothing right
你无罪,但也一事无成
I know that something's missing
我知道啊,有些事情早已遗漏

but the world will keep on turning turning
地球还是照常转转转
you gotta keep that fire burning burning
你也想让自己燃燃燃
I know you think you're in a hurry
我知道你总觉得自己忙得不可开交
there's no need to worry
别担心,根本不必这么慌乱
cause I can feel it turning turning
我有预感,剧情即将反转
our luck is turning around
好运终归来

chasing these empty verses, some rows have crooked signs
追随这虚无的诗意,有几行显现出弯曲的迹象
we're losing all this daylight but soon the moon's gonna rise
纵使夕阳西下,光芒散尽,但月亮也很快就缓缓升起
these final puzzle pieces, we tried but they're too tight
而这最终谜题是,我们全力以赴,但它们仍紧追不舍
but if we ease the pressure, I bet they'll fit just right
但是啊,假如享受这重压,那一切都将归于和谐

sometimes it takes some patience, sometimes it works first try
有时要有点耐心,有时也要有点勇气
but I know that this is worth it, cause this dream's too strong to die
但我也知道啊,这很值,因为梦想就是打不死的小强
I ain't done nothing wrong but we ain't done nothing right
我无罪,但也一事无成
one day we'll find what's missing
但我们终会弥补遗憾

but the world will keep on turning turning
地球还是照常转转转
you gotta keep that fire burning burning
你也想让自己燃燃燃
I know you think you're in a hurry
我知道你总觉得自己忙得不可开交
there's no need to worry
别担心,根本不必如此慌乱
cause I can feel it turning turning
我有预感,剧情即将反转
our luck is turning around
好运终会归来

I've been in, I've been out
我入过世,也出过世
I've been low, beaten down
我曾被击落,跌入谷底
I've been lost now I'm found
我也曾失掉自我,如今我已找回
this fire is burning us
这火光,燃爆了
still staring at the sunrise, missing that hollow town
仍旧凝视朝阳缓缓升起,早已忘却那座空城

仍旧凝视朝阳缓缓升起,早已忘却那座空城
feeling those empty memories but nothing's holding me down
沉浸在虚无的回忆之中,但却不会再深陷其中无法自拔
I hope you find your strife, just go and live your life
但愿你坎坷之时,仍旧前行,仍旧好好生活
I'm feeling vindicated
我无罪,我无罪

地球还是照常转转转
the world will keep on turning turning
地球还是照常转转转
you better keep that fire burning burning
你最好还是要燃燃燃
I know you think you're in a hurry
我知道你总觉得自己忙得不可开交
there's no need to worry
别担心,根本不必如此慌乱·
cause I can feel it turning turning
我有预感,剧情即将反转

好运终归来(就在路上)
our luck is turning around (turning turning)
好运终归来(就在路上)
our luck is turning around (turning turning)
好运终归来(就在路上)
our luck is turning around (turning turning)
好运终归来(就在路上)

我入过世,也出过世
I've been in, I've been out
我入过世,也出过世
I've been low, beaten down
我曾被击落,跌入谷底
I've been lost now I'm found
我也曾失掉自我,如今我已找回
our luck is turning around
好运终归来

上一篇 下一篇
评论
热度(8)
©Quilian | Powered by LOFTER