Quilian

山水有相逢
Devil's Backbone - The Civil Wars

The Civil Wars一直以来都是我很喜欢的一支乐队

乡村 民谣 和声 却不落窠臼地触人心底

歌词一如既往的具有故事性

【歌词及翻译

Oh Lord, oh Lord, what have I done

上帝 我都做了些什么
I've fallen in love with a man on the run

我爱上了一个在逃之人
Oh Lord, oh Lord, I'm begging you please

上帝 我在祈求你
Don't take that sinner from me

请勿将我身边这个负罪之人带走
Oh, don't take that sinner from me

请勿将我身边这个负罪之人带走
Oh Lord, oh Lord, what do I do

上帝 我都做了些什么
I've fallen for someone who's nothing like you

我与一个和你毫不相像之人相爱
He's raised on the edge of the devil's backbone

他在地狱边缘游走徘徊
Oh I just wanna take him home

我只愿带他归家
Oh I just wanna take him home

我只愿带他归家
Oh Lord, oh Lord, he's somewhere between
A hangman's knot, and three mouths to feed

他面临绞刑 却身负养家糊口的责任
There wasn't a wrong or a right he could choose

他当时本就无对错可供选择
He did what he had to do

他做了他应该做的
Oh, he did what he had to do
他只是做了他应该做的
Give me the burden, give me the blame

 给我重担  让一切归咎于我

I'll shoulder the load, and I'll swallow the shame

我会承担负荷 我会咽下耻辱

Give me the burden, give me the blame

 给我重担  让一切归咎于我
How many, how many Hail Marys is it gonna take

需要消磨多少祈祷的时光

Don't care if he's guilty, don't care if he's not

不在意他是否有罪

He's good and he's bad and he's all that I've got

他善恶与否全为我所应得
Oh Lord, oh Lord, I'm begging you please

上帝 我在祈求你
Don't take that sinner from me

请勿将我身边这个负罪之人带走
Oh, don't take that sinner from me

请勿将我身边这个负罪之人带走

p.s.歌词手翻依然有错尽管纠

a hangman's kont 那句左右推敲都觉得怪怪的

第一次听这首被Give me the burden那句戳到了

很可惜乐队去年8月份解散了 据说Jhon不肯开口 Joy沟通无计

我也只能在这边暗搓搓地循环他们仅有的几张专辑

翻点歌词 自娱自乐了

上一篇 下一篇
评论(9)
热度(51)
  1. 共2人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
©Quilian | Powered by LOFTER